Bij de tijd blijven

“Mam, ik verveel me zo in de klas. Lijn 3 is saai en veel te makkelijk”. Ik schrik van mijn zoon. Ik weet dat hij een intelligent kind is (hij kon al boeken lezen in groep 2), maar dat hij zich verveelt vind ik wel een dingetje.
Volgende week een gesprek met zijn juf. Tot die tijd besluiten we hem thuis uit te dagen. We leren hem veters strikken, Yahtzee en klok kijken.

De klok

Klok leren kijken is geen sinecure. Dit weet ik uit ervaring, ik was zelf pas 12 (!) toen ik klok kon kijken. Ik schaamde me er zo voor dat ik pas op die leeftijd toe durfde te geven dat ik het nog niet kon. Om dit voor te zijn, en om mijn kind zijn brein te kietelen beginnen we met een magneet klok van Imaginarium, lekker old school.

Smartwatch

Hij pakt het goed op, maar is ook een kind van deze tijd. In combinatie met de magneetklok krijgt hij van ons een cadeau dat het nuttige met het aangename verenigt: de Kidizoom Smartwatch van VTech. Dit horloge is een blitsmaker. Want je kan er heel erg veel mee. Niet alleen klok kijken maar ook:

• Rekenen
• Spelletjes spelen
• Foto’s en filmpjes maken en bewerken

Superleuk en ook nog eens leerzaam. Hoe laat is het nu? “Oh mama, het is 2 voor 10. Euh, ik bedoel 10 voor 2”. Dat moet goed komen met klok kijken, sowieso voor zijn twaalfde levensjaar!

De expert aan het woord

De expert zelf vindt er het volgende van: “Het spelletje ‘Blij ei’ en rekenen zijn het leukst om te doen. Ik ben superblij met dit horloge. T is m’n favoriet en de kleur is heel mooi. Blauw is mijn lievelingskleur”.

Bij de tijd

Dus als je een bijdetijds kind met gestrikte veters en een blauw horloge over straat ziet lopen, zou het zomaar mijn slimme zoon kunnen zijn.

Ook een Kidizoom smartwatch? Hij is er in het blauw en paars, bekijk ‘m hier>>

 

About Sanne

Ik ben Sanne, pushing 40. Ik woon in Amsterdam. Samen met Joep en zijn twee oudste kinderen Dylan en Noah van 18 en 13. Samen zijn we ook ouders van Vince, 6 jaar en Lou, 2 jaar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *